רה"מ בפתח ישיבת הממשלה: "הממשלה לא כפופה לצבא"

חדשות קול חי No Comments on רה"מ בפתח ישיבת הממשלה: "הממשלה לא כפופה לצבא"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה שנדחתה בשל אישפוזו: "אני מרגיש מצוין, מודה לכולם על המילים הטובות". ראש הממשלה התייחס גם לעילת הסבירות: "תיקון עילת הסבירות לא פוגע בדמוקרטיה. לא ייתכן שתהיה קבוצה בצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת"

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את ישיבת הממשלה, לאחר שזו נדחתה מיום ראשון בעקבות אשפוזו בשבת בבית החולים שיבא תל השומר. ראש הממשלה התייחס לטיפול שקיבל בבית החולים, לחקיקת ביטול עילת הסבירות שנמצאת בשלביה האחרונים – ולאיומי אי-ההתייצבות של לוחמי המילואים והטייסים נגדה.

נתניהו פתח את הישיבה בהתייחסות לאשפוזו בשיבא. "ראשית אני רוצה להודות לאזרחים רבים ולמנהיגים בעולם, ולרוחב הקשת הפוליטית בישראל על המילים הטובות. אני מרגיש מצוין", אמר ראש הממשלה.

בהמשך התייחס נתניהו בהרחבה לחקיקת ביטול עילת הסבירות ולאיומי אי-ההתייצבות בעקבותיה. "אני שומע את הקולות בציבור וקשוב אליהם", אמר. "כולנו דואגים לעתיד המדינה ונאבקים לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו חלוקים על הדרך כיצד לעשות זאת, ובדיוק בשביל זה הלכנו לקלפי".

הוא הוסיף: "אני אומר כאן ועכשיו: מדינת ישראל הייתה ותמיד תהיה דמוקרטית. תיקון עילת הסבירות שמשפטנים בכירים תמכו בה, ומתבססת על מתווה סולברג, תחזק את הדמוקרטיה. הטענה שבגלל תיקון עילת הסבירות הדמוקרטיה תקרוס – היא מנותקת מהמציאות וכל מטרתה להפחיד את הציבור. כל אלה שמניפים את דגל הדמוקרטיה: בדמוקרטיה הצבא כפוף לממשלה ולא להפך".

"במשטר צבאי הממשלה כפופה לצבא", אמר עוד נתניהו. "זה ההבדל בין דמוקרטיה למשטר צבאי. הסרבנות מנוגדת לדמוקרטיה ולחוק. בדמוקרטיה שלנו הסרבנות מסכנת באופן ישיר את הביטחון של כל אזרחי ישראל. היא מכרסמת בהרתעה מול אויבינו ומערערות את המשמעת בצבא".

נתניהו סיכם: "לא ייתכן שתהיה קבוצה בצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת ויגידו 'אם לא תעשו כרצוננו נוריד את השלטר על הביטחון'. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה. תכתיב כזה הוא – הוא הרס הדמוקרטיה. הסרבנות מסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל. הממשלה תפעל נגדה ותנקוט את כל הצעדים הדרושים להבטחת ביטחוננו ועתידנו".



0 תגובות